Follow Us @kamharyatie

Monday 12 August 2013

Set Menyusu Shaklee



Sejak khasiat susu ibu mula ditekankan oleh Kementerian Kesihatan, WHO dan UNICEF, lebih ramai ibu-ibu yang berkerjaya telah berjaya menyusukan bayi mereka secara ekslusif paling kurang selama 6 bulan. 

Saya sendiri antara ibu berkerjaya yang telah berjaya melengkapkan penyusuan susu ibu sehingga 2 tahun. Saya mengamalkan pengambilan Set 3M Breastfeeding (Complete) dan mematuhi Konsep Asas Penyusuan sepanjang 2 tahun tempoh penyusuan.

  Set 3M - Breastfeeding (Complete)

 

Soalan yang selalu ditanya oleh ibu-ibu yang baru nak mencuba Set Menyusu ni. 
"Bila dah ambil Set Menyusu ni, confirm ke susu boleh jadi banyak?"

Jawapannya, YA! Dengan supplemen yang diambil akan memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat serta secara tak langsung mampu membekalkan susu ibu kepada si manja. Ibu juga wajib memahami dan mematuhi Konsep Asas Penyusuan:

"DEMAND & SUPPLY"
LEBIH KERAP BAYI DISUSUKAN ATAU LEBIH KERAP SESI PERAHAN, MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU DIHASILKAN.

1. Ibu mesti kerap menyusukan bayi secara direct feeding. Bagi ibu yang berkerjaya, pastikan anda mengepam setiap 3 jam sekali sehingga payudara benar-benar kosong. Dengan cara ini secara tak langsung akan dapat menyimpan stok susu ibu dengan banyak.
2. Ibu pastikan mengambil air 3-4 liter sehari. 
3. Doa dan tawakal


Tiada jalan singkat untuk berjaya. Ibu berkerjaya yang berjaya menyusukan anak sehingga cukup 2 tahun merupakan kejayaan paling besar dalam hidup mereka. Apatah lagi latar belakang kerjaya ibu itu sendiri yang sentiasa sibuk di pejabat dan selalu outstation. 

Pengalaman saya sepanjang tempoh penyusuan 3 orang anak, perit jerih untuk pastikan stok susu ibu sentiasa mencukupi untuk anak-anak saya cukup memberikan kesan yang positif dalam hidup saya dan mengajar saya erti kesabaran.

Apatah lagi masa anak pertama dan anak kedua, saya belum kenal vitamin Shaklee lagi. So rasa letih memang tak tahu nk cakap macam mana. Masa anak ketiga, dengan pengambilan vitamin Shaklee, betul-betul banyak membantu memudahkan proses penyusuan. Syukur Alhamdulillah.

Saya berharap lebih ramai ibu-ibu berkerjaya di luar sana akan dapat menyusukan anak-anak mereka sehingga 2 tahun. Khasiat susu ibu terlalu banyak dan ia sendiri ada disebut di dalam Al Quran. Saya akan ceritakan tentang ini dengan lebih lanjut di entry akan datang dan kenapa saya beria-ia dan bersungguh-sungguh nekad untuk menyusukan anak-anak saya dengan susu ibu.

Thanks for reading!

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!